21 Eki 2011

Sony NEX-5N incelemesi - Sayfa 2

TAŞINDIK: http://halkboyleistiyor.com

.
ÖNCEKİ SAYFADAN DEVAM


NEX-5N'in fotoğraf becerilerine gelelim.


PERFORMANS, OTOMATİK ODAKLAMA

Kompakt ve aynasız makinelerle hareketli sahneleri çekmek isteyen arkadaşların dediği bir laf vardır: "Ulan gene kaçtı be! Allah cezasını versin senin gibi makinenin! Tonla da para verdim!"

Halbuki suç makinede değil. Kontrast bazlı odak sistemi olan makineler "geleneksel" olarak "phase detection" kullanan DSLRlara göre yavaş netleme yapar. Son yılda çıkan Olympus ve Panasonic'in aynasızları ve aynı şekilde yeni Nikon 1 serisi de odağı ilk yakalamada çok ciddi yol aldı. Hatta Olympus E-P3 serisi için "en hızlı odaklayan makine" dedikten kısa bir süre sonra Nikon 1 çıkınca Nikon da aynı şeyi söyledi: Nikon 1 en hızlı odak yakalayan makine.

Peki, şimdi ilk odağı bu kadar hızlı yakalayan makinelerle spor çekemez miyiz? Cık, hala olmuyor, çünkü bu sefer de önünde iki önemli engel kalıyor: Objeyi takip etme ve tampon bellek sorunları. Bu aletler ilk odaklandığı objeyi takip etmede o kadar da başarılı değil (henüz), ve seri çekim hızları yüksek bile olsa bu hızı DSLRlar kadar uzun süre koruyamıyorlar (yeni Nikon 1 serisi saniyede 5 karede 58 adet JPEG çekebiliyor. Teknoloji çok mu hızlı ilerliyor ne?).

NEX-5N de aynasız olduğuna göre, yukarıdaki yazdıklarımın çoğu onun için de doğru. İlk netleme yeni m4/3 ve Nikon 1 serisi kadar olmasa da hızlı sayılır, ama çok hareketli objeleri (örneğin 3 yaşında fıldır fıldır koşturan yeğenler) yakalamak için uygun değil. 18-55mm ve 16mm kit lensler çok sessiz. Işık seviyesi çok azaldığında sistem bazen odaklanacak yer bulamıyor (düşük ışıkta DSLRlar da zorlanabiliyor).

Yeni çıkacak LA-EA2 dönüştürücü ile bu değişebilir. Bu dönüştürücüde Sony A55'te kullanılan 15 noktalı "phase detection" odak sisteminin aynısı var, yani örneğin elinizde 16-80mm lens varsa hızlı netleme ve takip becerisi A55 gibi olacak. Eski LA-EA1 kontrast bazlı otomatik odaklamaya izin veriyor, ama sinirden saç-baş yolmanız olası, alet o kadar yavaş.

NEX-5N'in ilk açılışı giriş seviyesi DSLRlar kadar hızlı, ben şu ana kadar sorun hissetmedim. Elektonik ön perde sisteminden dolayı deklanşör gecikmesi yok gibi birşey, eğer odaklama yapılmışsa siz düğmeye bastığınız anda fotoğraf çekiliyor. Sürekli RAW-JPEG çekmediğiniz sürece sorun değil.

Elle çekim:

Eğer yukarıdaki video ters görünüyorsa suç benim değil. İlk yükleyişimde ters olanını yüklemişim, sonra 10 defa yerine düzeltilmişi yüklememe rağmen Youtube hep eskisini veriyor. İlginç...
Seri çekim:

En seri çekim:


Elimde Transcend'in 8GB Class10 SD kartı vardı. Tahminen saniyede 10 kareyi kaldıracak kadar hızlı değil (ya da 5N saniyede 10 kare çekemiyor).


YARATICI TARZLAR (CREATIVE STYLES) VE RESİM EFEKTLERİ (PICTURE EFFECTS)

Canon'da "Picture Style", Nikon'da "Picture Controls", NEX'te "yaratıcı tarz - creative style" olarak karşımıza çıkıyor. Bu ayarlar JPEG fotoğraflara istediğiniz renk tonunu, karşıtlığını, doygunluğunu ve keskinliği vermenize yarıyor. Bu ayarları seçerseniz NEX bu ayarların ön tanımlı değerlerini JPEGlere uyguluyor, seçtiğiniz tarzın üzerindeyken "Option"ı seçerseniz bu ayarları +3 ve -3 arasında değiştirebiliyorsunuz (tonlama hariç).

Resim efektleri ise Olympus'taki Sanat Filtreleri'nin (Art Filters) karşılığı. Hepsi güzel de, Olympus'taki "Dramatic Filter"ın tadı başka :)

Aşağıda bu ayarların örneklerini "karışık" olarak verdim, çünkü bu iki farklı ayarı karıştıramıyorsunuz. Örneğin "Siyah-Beyaz" tarzını seçip aynı zamanda "Minyatür" efektini seçemiyorsunuz (yani minyatür siyah-beyaz yaratamıyorsunuz). "Efektler" menüsüne geçtiğiniz anda "Tarzlar" menüsü geçersiz oluyor (Standart ayarına dönüyor):

Siyah-Beyaz
HDR - orta ayarda
HDR - yüksek ayarda
Kısmi renk - mavi
Manzara
Minyatür
Pop renk
Portre
Poster - renkli
Poster - siyah-beyaz
Retro
Standart
Standart +2 doygunluk verdim
Canlı renkler (vivid)
Canlı renkler +2 doygunluk
Güneş batımı (güneş batarken gerçekten güzel oluyor)
Oyuncak kamera toy camera) - soğuk renk ayarı
Yüksek kontrast mono
Yumuşak efekt (Soft focus) - orta ayar
Zengin tonlu siyah-beyaz
Yumuşak high-key
Gördüğünüz gibi envai çeşit efekt ve tarz var.

Bir de bir evi aynı stillerle çekmiştim ama sayfa çok uzadığı için yukarıdakilerle beraber 4MP'lik dosyaları aşağıdaki adrese koydum. Hatırlatayım, yukarıdaki dolabı elde çektiğim için titremesin diye hepsini ISO3200'de çektim, yani büyük hallerinde gürültü var. Siz yalnız renk ve tonlama farklarına dikkat edin:

http://www.fileserve.com/file/z86zTpK/d.7z (7-zip kullanarak açabilirsiniz)

FOTOĞRAF KALİTESİ

Konuya girmeden önce internette kişisel sitelerdeki bazı incelemelerden alıntılar yapayım:

- En iyi yüksek ISO becerisine sahip APS-C algılayıcılı makine
- K-5'ten bile daha iyi
- D700'den daha iyi
- D3s'le bile yarışır gibi duruyor, ama yanyana test etmem lazım
- O nasıl dinamik aralık öyle!
- Daha iyisi yok
- Şok şok şok...

"Bir davayı yok etmenin en kolay yolu onu kötü savunmaktır" demişti çok bilenlerden biri... Fotoğraf piyasasında da bazen durumlar böyle oluyor.Her markanın daha çıkmadan şişirilen, ama sonradan hayal kırıklığı yaratan modelleri var. Son zamanlarda buna en büyük örneklerden biri Nikon D7000 ve Pentax K-5. Bu aletler gerçekten çok iyi, bazı teknik sorunlar haricinde alıp memnun olmayan çok az kişi var. D7000, büyük abisi D300s'in satışlarını bitme noktasına getirdi, Pentax da K-5 ile "artık üst seviye DSLRlar'da ben de varım" dedi. Ama bu aletlerin yüksek ISO becerileri daha çıkmadan o kadar büyütüldü ki, çıkınca durumun hiç de öyle olmadığı görüldü. Örneğin aşağıdaki örnek, D7000 çıkmadan internete "sızan" fotoğraflarından biri:


Ben yukarıdakini gördüğümde D700'i satma zamanının geldiğini düşünmüştüm, hatta Amerika'ya gidecek arkadaşlardan birine ön sipariş bile verdirecektim. Sonra piyasaya çıkıp D700 ile yanyana fotoğrafları görünce durumun hiç de öyle olmadığını anladım. Yukarıdaki örnek çok ideal koşullarda çekilmiş, ve pürüzsüz bilardo topları kaybolan detayları saklıyor. K-5 D7000'den biraz daha iyi, ama o da D700 kadar değil.

NEX-5N ile ilgili çıkan yazılar da benzer şeyleri söylüyor: K-5'ten daha iyi yüksek ISO becerisi. Imaging-resource'daki örnekler de bunu destekliyor, NEX-5N özellikle ISO3200 ve sonrasında bariz daha iyi. Sonra aynı sitede NEX-5N'i 7D, 5DMarkII ve D700 ile de karşılaştırınca performansına inanamadım: 7D'den çoook daha iyi, MarkII'den daha keskin ve D700'e çok yakın!

Allah'ım bit kadar makine bunu yapabilir mi? Yani NEX-5N böyle mi yoksa:




Hakkını yemeyelim, NEX-5N'in fotoğraf kalitesini görünce aşağıdaki gibi olabilirsiniz:


Evet, NEX-5N gerçekten iyi. Hele kompakt makine kullanıcıysanız yukarıdaki video gerçek olabilir. Bu alet, gerçekten de ufalmış DSLR. Hatta şu ana kadar kullandığım tüm APS-C algılayıcılı DSLR gövdelerinden daha iyi fotoğraf kalitesi var (ben de yukarıda bahsettiğim "abartanlar kulübü"ne girdim galiba...).

Berlin'de bir ayı. ISO2000, 1/60, f6.3, 50mm

Bu da ayının burnu. Daha büyük hali için üzerine tıklayın.

ISO2000 için hiç fena değil. Fotoğrafta keskinleştirme veya gürültü azaltma yapmadım, JPEG makine çıktısı. Gürültü Giderme "Düşük" diye hatırlıyorum.

Berlin'deki Brandenburg Kapısı. Acropolis'in giriş kapısından esinlenilmiş (Propylaeum). ISO400, f10, 1/50, 30mm

Makineden JPEG çıktısı. Keskinleştirme yok, gölgeler temiz. Kestikten sonra %70 kaliteyle kaydettim.

Daha büyük hali için tıklayın. Gene detaylar ve gölgeler iyi. Lensin kenarlarına geldiği için bir miktar bozulma var. biraz keskinleştirme ve ışık ayarı ile daha da iyi olur.

%70 kayıt kalitesi beklediğimden daha çok bozmuş. Arka planda gökyüzü olmasına rağmen gölgeler temiz. RAW'dan JPEG dönüşümü yapsam biraz daha iyi olabilirdi.

Berlin Olimpiyat Stadı'ndan bir açı (klasik yamuk çekme hastalığım devam ediyor...). ISO100, f11, 1/100, 18mm. Gökyüzündeki detayın hafiften korunduğuna dikkat edip aşağıdaki resme bakın

Gölgeler bence çok başarılı. Arka planda parlak bir gökyüzü olduğunu hatırlayın. Evet, daha iyisini de gördüm ama kit lensiyle bile boynunuzu ağrıtmayan bir makine için mükemmel.

Berlin Olimpiyat Stadı'ndan bir başka açı. ISO160, f11, 1/60, 18mm

Tam ortadan detay. Biraz keskinleştirme ile daha fazla detay alabilirsiniz.

Berlin Olimpiyat Stadı'ndan bir başka açı. ISO100, f9, 1/80, 39mm

Gölgelerdeki detay korunmuş ve gürültü yok. God damn it!!! (deermişim...). Keşke Olympus'la da aynı sahneyi çekseydim.


Büyük algılayıcıyla derinlik yaratmak kolay. ISO100, f5.6, 1/100, 48mm

KARŞI KARŞIYA

Aslında yukarıdaki örneklere 5-6 tane daha ekleyip "işte NEX-5N bu kadar iyi, hatta en iyisi" deyip konuyu kapatabilirim. Hatta yalnız ISO2000'de çekilmiş ayı burnu fotoğrafını verip "bakın, ISO2000'de bile mükemmel, daha ne olsun" bile desem çok fazla inanan olur. Zaten pekçok yerde de bu yapılıyor.

Buna karşılık, elimdeki ve eş dosttan bulduğum gövdelerle 5N'i karşılaştırmak daha sağlıklı olacak diye düşündüm (düşünmek iyidir, güzeldir). Bu şekilde yapılacak karşılaştırmalar en sağlıklı olanları.

Karşılaştırmada kullandığım gövdeler Sony NEX-5N, Olympus E-PL2, Nikon D700, Canon 5DMarkII, Canon 7D. Yalnız bunları hergün yanımda taşımak deli saçması olduğundan farklı sahnelerde farklı kombinasyonlar denedim. Tüm gövdelerde ortak lensim yok (ve olamaz da), bu yüzden elimdeki lensleri optimum diyafram değerlerinde kullanmaya çalıştım.

Daha önce farketmemiştim ama D700, aynı ayarlarda bile, diğer gövdelerden daha parlak pozlar verdi. Sebebi algılayıcısının ışığa daha duyarlı olması mı, bilemiyorum. Sebebin 50mm f1.4 AF-S olduğunu düşünüp Tokina 28-70 f2.6-f2.8 ile de denedim, sonuç pek değişmedi.

Bir stüdyoya kurulmuş bir sahne ve ışıklandırma sistemi yerine sizinde yapacağınız gibi genelde dışarıda çekim yaptım. Tersini söylemediğim sürece tüm fotoğraflar ACR ile JPEG'e çevrildi, keskinleştirme veya gürültü giderme yapılmadı, gövdelerin kendi pozlamaları kullanıldı.

Sahne 1

Nikon: 28-300mm VR, f11, ISO100. Sony: 18-55mm OSS, f8, ISO100
Yukarıdaki sahne göründüğü gibi değildi, arka plandaki dağın detaylarını iki makinede de Camera Raw ile geri getirdim. Sahnenin geri kalanına bakın. D700'de tonlar daha yumuşak ve detaylar daha belirgin değil mi? Ayrıca D700'de baz ISO değeri 200, ISO100 değerine bir algoritma ile iniyor, bu yüzden ISO100'de dinamik aralık ISO200'e göre daha az.


Yukarıda orta noktalardan %100 kesmeler var. İkisi de çok karanlık olduğu için size çok birşey ifade etmeyebilir, ama ben şunu anlıyorum: D700'ün dinamik aralığı daha fazla, ve gölgelerde daha fazla detay yakalıyor. NEX-5N, dağın detaylarını kaybetmiyim derken, binalar ve ağaçların detayları karanlıkta kaybolmuş. 

 Hala "manzara çekenler yanlarında neden kocaman makineler gezdiriyor?" diye sormuyorsunuz değil mi?

Devam... Aşağıda aynı sahnenin ISO3200'deki hali var. Olympus E-PL2'yi de ekledim:


Yorum yok.

Sahne 2


ISO200'deki durum böyle. Hepsine ACR'de +45 keskinleştirme uyguladım.

ISO1600. Fotoğraflara dokunmadım.

ISO3200

Daha yukarı ISO değerlerinde NEX-5N'in renkleri değişiyor ve dinamik aralığı bariz azalıyor. D700 daha iyi.

Sahne 3

Tüm gövdeler "Standard" moddaydı.







Sahne 4





Sahne 5


ISO100'de zaten sorun yok, o yüzden hepsini buraya koymuyorum.


Şimdi bir adilik yapıp masanın altına elimi sokacağım :) Sandalyenin altındaki gölgeye dikkat:


Sırasıyla ISO400, ISO1600 ve ISO12.800.

Sahne 6


ISO100
ISO800
ISO3200
ISO12.800
ISO25.600


Sahne 7

Burada NEX-5N üzerinde Sony 30mm f2.8 makro kullandım (dönüştürücü ile).

Bir A4 kağıdına renk cümbüşü, çizgiler ve beyaz bölgeler çizdim. Sahne aynen yukarıdaki gibiydi. Burada amaç ISO yükseldikçe renk değişimi ve renklerdeki kumlanmayı görmek. ACR'de hiç keskinleştirme ve gürültü giderme uygulamadım, tüm makinelerin beyaz ayarları aynı.

NOT: AŞAĞIDAKİ FOTOĞRAFLARDA DÜZELTME YAPACAĞIM. 5DMARKII'DE BEYAZ AYARI HATALI, VE NEX-5N SÜREKLİ AZ POZLAMA VERİYOR. HEPSİNİ MANUEL AYARLARLA YENİDEN ÇEKECEĞİM (İpucu: Sonuç çok fazla değişmeyecek ama karşılaştırma tam doğru olsun).



SONUÇ

Sony NEX-5N, bu fiyata bu boyutta alınabilecek en iyi fotoğraf ve video kalitesine sahip fotoğraf makinesi. Baştan "lönk" diye söyledim ki tembel olanlarınız aşağıdakileri okumak zorunda kalmasın. Elden geçirilmiş 16MP'lik algılayıcı çok başarılı; düşük ISO'da zaten iyi ve ISO yükseldikçe renkler ve dokular çok bozulmuyor.

Ama bu fiyata bu boyutta alınabilecek en iyi makine değil:

İyi-Kötü-Çirkin:

İyi:

- Ufacık gövdeye sıkıştırılmış, Nikon D7000 ve Pentax K-5'te de kullanılmış, kocaman algılayıcı
- Piyasada daha iyi fotoğraf kalitesine sahip fazla APS-C'li DSLR yok.
- Kullanımı kolay Panorama Taraması, Elde Alacakaranlık, HDR modları
- Standart modda çok aşırı doygun olmayan renkler, birçok fotoğraf efekti
- Saniyede 10 çekim hızı (yalnız 1 sn sürse de)
- Çok başarılı video kalitesi. AVCHD 2.0 desteği ile 1920x1080'de 60p
- Dönen ekran (iner-kalkar ekran diyelim)
- Odak vurgulama (Focus peaking), manuel odaklama yapanlar için mükemmel bir özellik. Diğer markaların acilen benzer birşeyler bulmaları gerekiyor.
- Piyasanın en düşük deklanşör gecikmesi (elekronik ön perde gecikmesi sayesinde)
- Dokunmatik ekran (geliştirilmsi gerekli, ama gene de olması güzel)
- 400-500 arası çekim için yeterli pil ömrü
- 18-55mm ve 16mm lensler çok sessiz ve odaklama hızları iyi. 18-55mm'nin malzeme kalitesi piyasadaki herhangi bir lens ile yarışacak kadar iyi
- Fiyatı çok uygun
- 16mm f2.8 lens ile mont cebinde rahatlıkla taşınır
- OLED EVF takılabilme (EVF'nin ek ağırlığı hafifleyen cüzdanınızla dengeleneceği için sorun yok...)
- Sony'den beklenmeyecek şekilde, JPEG kalitesi RAW'a yakın. Söylenenlere göre bunun en büyük sebebi AA filtresinin zayıflığı
- Video modunda tam manuel kontrol imkanı
- Çok sağlam gövde


Kötü:

- Kötü menü yapısı (belki kullandığım Fujiler'den bile daha kötü)
- Harici mikrofon seçeneği yalnız bir tane, istediğiniz bir tane kullanamıyorsunuz
- Düşük ışıkta odaklama bazen şaşabiliyor (kontrast bazlı odak sistemlerinin kronik sorunu)
- m4/3 sisteme göre daha büyük lensler
- Orjinal NEX lens sayısı kısıtlı. Buna karşılık dönüştürücü ile her lens kullanılabilir
- Gövdede görüntü sabitleyici olsaymış saha şık olurmuş
- Diğer incelemecilerin aksine, yüksek ISO'da abartıldığı kadar iyi olmadığını düşünüyorum. Yukarıda 7 ayrı senaryo gösterdim, burada yer vermediğim 10 civarı karşılaştırmada da gördüğüm şu: ISO3200'e kadar kullanılabilir, ondan sonra renkler en üst seviye modellere oranla daha fazla şaşıyor ve dinamik aralık daha fazla azalıyor. D700 ve 5DMarkII'nin, tam kare olmalarının da etkisiyle, yüksek ISO'da hem renk kayıpları az oluyor hem gölgelerdeki detaylar NEX-5N kadar kaybolmuyor. Canon 7D de, artık eski sayılmasına rağmen, yukarıdaki örneklerde göreceğiniz gibi yüksek ISO'da aynı veya daha iyi. Bu karşılaştırmalardan önce okuduğum bloglar ve kişisel sitelerde "D3s'e yakın ISO performansı, 5DMarkII'den daha iyi dinamik aralık" diyorlardı, ben böyle görmedim. Ama ben yukarıda ne demiştim: Bir ürünü abartmamak lazım, yoksa değeri azalıyor.
- ISO değerleri 1/2 veya 1/3 stopluk aralıklarla değiştirilemiyor
- Gövdenin biryerlerinde bir düğme daha olsaymış bari...
- Tampon bellek biraz daha büyük olsaymış da saniyede 10 çekim bari 2 saniye sürseymiş
- Bazı markalarda olan "süper yavaş çekim" modu yok. Örneğin Nikon 1'de saniyede 120 kare ile video çekip daha yavaş oynatabiliyorsunuz
- Gürültü gidermede (GG) "Yok" seçeneği yok, illa bir şekilde GG ile idare edeceksiniz veya RAW çekeceksiniz
- Video çekerken oluşan "tıktık" sesi. Ben farketmedim, ama Sony de bu sorunun olduğunu kabul etti
- İlginç bir şekilde, pozlamayı 1/3 EV daha az yapıyor

Çirkin:

- Fanatikler

SON SÖZ

Yukarıda da söylediğim gibi, NEX-5N şu anda en iyi fotoğraf ve video çekebilen DSLRlardan biri. Aynasız hiçbir marka ve model bu aletin eline su dökemez. Belki NEX-7 çıktığında tahtını kaybeder.

NEX-5N'in en büyük eksisi kısıtlı lens seçenekleri. "Kısıtlı" derken, "D3100 mü D5000 mi" veya "Acil yardım, lütfen" diye soran arkadaşlar için kesinlikle yeterli: 18-55mm, 50mm f1.8 OSS ve 55-210mm OSS hemen herkese yeter. Bunun yanında, daha fazla şey bekleyen profesyoneller bu makineyle beraber kesinlikle dönüştürücü de sipariş ediyor.


...

    50 yorum:

    1. Blogunuzdaki yazıların nerdeyse tamamını okudum. forumlardaki yorumlarınızıda.
      Eğer zaman ayırıp cevaplarsanız, sizin fikrinizi almak istiyorum.
      5-6 yıl önce aldığım kodak marka kompakt makinam ev-yada kapalı ortamlarda insanların yüzü bile nerdeyse tanınmayacak derecede kötü foto çekiyor. Bundan dolayı flashı kuvvetli yeni bir kompakt makina alayım dedim. Amacım amatör fotoğrafçılık vs değil. Evde okulda çocukların fotolarını çekeyim katıldığım gezilerde manzara yada kendim fotoğraf çekineyim ve en azından hd (720p)kalitede video da çeksin diye düşünüyorum.
      Birinci önceliğimde evde florasan ışık altında geniş açılı aile fotoları çekmek. Biraz daha iyisi olsun vs derken. önce fuji s4000 derken biraz daha kaliteli olsun, 2. el fuji hs10 dedim tam alacaktım mercimek sensör tartışmaları aklımı çeldi. Bütçemide daha fazla zorlayamayacağım için max 2. el olympus e-pl1 buldum. dslr olduğunu biliyorum kullanmakta zorlanacağımı sanmıyorum, en azından işimi görecek kadar. Tam almaya karar vermişken sizinde yorum yaptığınız bir forum başlığında (jiddy nin) netlemeyi çok yavaş yaptığı için çocuğunun net fotosunu çekememekten şikayet ettiğini okuyunca yine kafam karıştı. Bnim amacım zaten çocukların ve aile resimleri çekmek. Sizin blogdaki yazıları okuyuncada e-pl1 e içim ısınıyor. Taşıma gibi bir sorunum yok. yani makine büyük olmuş küçük olmuş sorun değğil. G11-ve g12 de düşündüm ama g12 ye bütçem yetmiyor 2. el g11 e baktım video çözünürlüğü 640x480 olduğundan vazgeçtim. 640x480 px olmasına rağmen çok kaliteli video çekiyorsa yinede düşünülebilir bir tercih olur benim için. Aslında dönen ekranı vs hoşuma da gitmişti. 1 aydır o makine mi bu makinemi karar vermek için o site senin bu site benim araştırmadığğım kalmadı ama hala bir karar veremedim. Aşağıya seçeneklerimi yazıyorum.
      1- 2. el e-pl1 (700tl)
      2- 2. el fuji hs10 (600tl)

      3- yurtdığı garantili sıfır canon s95 (750tl)
      4- 2.el g11 (750tl)

      Sizin fikriniz benim için çok önemli artık çok sıkıldım araştırmaktan. Yani öyle sizin yaptığınız incelemelerdeki gibi "gerçek boyutta bakıpta kumlanma olmasın çamurlaşma olmasın gibi büyük beklentilerimde yok. fullhd tv de güzel canlı doğal görünen resimler. ama öncelik ev gibi kapalı ortamda çekilen fotolar.
      bana bunlardan birini yada bunların dışında bu fiyatları geçmeyecek ne önerirseniz hemen alacağım. Eğer acele edersenizde sevinirim çünkü malıum çoğu 2. el satılmadan sipariş geçeyim. Şİmdiden teşekkür ederim.

      YanıtlaSil
    2. İkinci el E-PL2 var mı Türkiye'de? E-PL2'nin kit lensi daha hızlı ve sessiz. E-PL1'in kit lensi biraz daha yavaş. Sizin çocuklar çok hareketli değilse idare eder.
      Bir de ikinci el NEX-3 veya NEX-5 de olabilir. 16mm lens ile satılanlar uygun fiyata bulabilirsiniz belki. 700 TL'ye bile gördüm ikinci elde.
      Aslında çocuklar çok hareketliyse en doğrusu bir DSLR almak belki de. Canon 450D + 50mm f1.8 en iyisi olur, ama o da video çekemiyor.
      Bir arkadaşım S95 aldı.

      YanıtlaSil
    3. dslr lere maddi olarak gücüm yetmiyor. 450d lere baktım 2. el olabilir belki diye ama o da dediiniz gibi video çekmiyormuş. e-pl2 buklmadım da olanlarda çok pahalı, 700tl civarı e-pl1 buldum ama netleme yorumlarından dolayı tereddüt ettim.
      nex3-ve nex5in 2. eli bile çok pahalı 1000tl üzeri

      hs10 hiç deneme fırsatınız oldumu o nasıldır. birde g11 i uzun uzun deneme imkanınız olmuş video kalitesi nasıldır. Diğeri hd çözünürlükte çeker ama bir başkasının 480p de çektiği kadar net ve güzel video vermez. Bu açıdan g11 in video çekimi hakkında ne söylersiniz.

      Çocuklarım 4 yaş üstü çok hareketli mi bilemem ama, hiç hareketli bir cismin resmini çekemeyeceksem bahçemde beslediğiim tavukları kapının önündeki kediyi gibi e-pl1 i seçeneklerim arasından çıkarmam gerekecek.
      sizden çok mu şey istiyorum bilmiyorum ama bu şartlar altında hangisini alayım.

      YanıtlaSil
    4. Bence siz E-PL1 alın. Fuji'ye pek bakmayınç

      YanıtlaSil
    5. harika bir yazı olmuş ellerine sağlık

      YanıtlaSil
    6. yaklaşık 2 haftadır kullanıyorum.. dslr tarzı makinalar hakkında pek birşey bilmeyen benim gibi ilk kullanıcılara güzel örneklendirmeler vermişsiniz..

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Rica ederim. Akliniza takilan birsey olursa sorabilirsiniz.

        Sil
    7. alt tarafı birkaç karşılaştırma bakayım dedim blog'una girdim 2 saattir okuyorum... (okumaktan nefret ederim)
      sagol...

      YanıtlaSil
    8. Acaba NEX-5N ilk açılırken alfa logosu görünüyormu bilen varmı.Bizmkinde yeni pil takınca veya default ayarlarına getirip açılınca gözüküyor bir daha gözükmüyor.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Bende de gozukmuyor. Aslinda gozukmemesi daha iyi, makine daha hizli acilir bari.

        Sil
    9. cok güzel ve kapsamli bir yazi olmus, binlerce tesekkürler.

      Alet ile yaninda verilen Pancake´de optik stabilesezyon yokmus galiba. Nex-5n´de de stabile sistem makinede degil objektiflerdeymis. Pancake ile fotograf cekiminde bu sorun oluyor mu? Yoksa pancake ile ayak mi kullanmak lazim?

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Evet 16mm f2.8'de titresim onleyici yok. Ben pek ihtiyac duymadim. 5N'in ISO becerisi cok iyi ve f2.8'lik diyafram genelde yeterli oluyor. Keske govdede titresim sabitleyici olsaydi ama yok :)

        Sil
      2. Bir soru daha, 349 Euroya nex-5 18-55 objektivle beraber almak mantikli mi? Yoksa biraz daha verip yada bekleyip nex-5n mi almak daha mantikli? Arada 300 euro fiyat farki var. Tekrar tesekkurler

        Sil
      3. Arada 300 Euro varsa Nex-5 de yeterli bence. 300 Euro ciddi fiyat farki, o paraya tahminen elektronik bakac alabilirsiniz. Nex-5 + 16mm + 18-55mm ne kadar peki? Ben alirken 100 Euro fazladan verip 16m mf2.8 alabiliyordun, eger gene oyleyse bir bak istersen Nex-5 ile cift lensli kit almaya.

        Sil
    10. Evet 16mm ile beraber 449€. Karar veremedim 5n mi alsam 5 mi? Aradaki fark dedigim gibi 300€. Yalniz dpreview de gorebildigim kadariyla fotograflarda kalite farki var 5 ile 5n arasinda.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Evet fark var, mesele "bu farka deger mi?" sorusu. Ben NEX-3 kullanirken "keske daha iyisi olsa" diye dusunmemistim mesela. NEX-5'in 14MP'lik algilayicisi da cok basarili. Peki NEX-5+2 lenslik kit+elektronik bakac ne kadara geliyor?Hepsinin toplami tahminen NEX-5n+kit lense yakin tutacaktir. Ben olsam 5N yerine bunlari alirdim.

        Sil
    11. Elektronik bakac ne ise yariyor? Ben bu konularda daha yeni oldugum icin pek anlamiyorum. Simdiye kadar hep kompakt makine kullandim. Nex-3 dedin de , pancake ile 219€ ya nex-3 kampanyasi vardi, malesef kacirdim. O fiyata hic düsünmeden alirdim.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Normalde pozlamayi, cekecegin kareyi LCD'den yapiyorsun. O aleti NEX'in tepesine takinca artik DSLRlardaki gibi aleti gozune yaklastirip pozlama kadraj gibi seyleri o aletten yapabiliyorsun: https://www.google.com/search?q=nex+evf&hl=en&client=firefox-a&hs=8up&rls=org.mozilla:en-US:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=sRl6T_SmHcS1twfv3pz3Dg&ved=0CEoQsAQ&biw=1600&bih=708&sei=uRl6T9irB8mUtwfilo39Dg
        Cok ucuz degil, belki lens+govde ile ucuza gelebilir demistim.
        219 Euro deli ucuzmus.
        NEX-C3 nasil? Fiyati daha uygun mu?

        Sil
    12. Yeni baslayacak birisi olarak, genelde gezdigim gördügüm yerlerdeki bina ve tarihi eser vs. , arasira makro ve genelde manzara cekmeyi planliyorum...

      sizce

      325 Euro Olympus e-pm1
      399 Euro Olympus e-pl3
      399euro Sony nex C3
      seceneklerinden hangisini tercih etmeliyim ?

      tesekkürler

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Arada makro cekmek istiyorsan E-PM1 al, uzerine Olympus MCON-P01 Macro Converter al. Bu son yazdigim objektifin onune takilan bir makro lensi. Yani E-PM1 uzerindeki kir objektifin onune takiyorsun, hafiften makro gibi oluyor. Ben kullaniyorum, cok de memnunum. Baglantisi: http://www.olympus.co.uk/consumer/pen-camera_pen_21693_accessory_mcon-p01__macro_converter_23910.htm

        Sil
      2. cevabiniz icin tesekkür ederim...soylediginiz ekipmani epl3 lede kullanabilirmiyim....aklim biraz e-pl3 e kayiyor cunku teknik ozellikler olarak e-pm1 le %100 ayni ama üzerindeki hareketli ekran ve biraz daha fazla manuel kullanim imkani veren ekstra tuslar beni cezbediyor...bu konudA ne dersiniz?

        Sil
    13. ilginiz ve cevabiniz icin tesekkür ederim....ya epm1 ile epl3 neredeyse ayni bibi görünüyor, epl3 ün tek artisi üzerinde daha fazla manuel kontrol icin daha fazla tus olmasi ve ekranin hareketli olmasi...bu yüzden epl3 alacagim gibi görünüyor. Sizin ekleyebileceginiz herhangi birsey var ise sevinirim....

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Pardon biraz gec gordum sorunu. EPL-3'un uzerindeki harici kontroller daha fazla, evet haklisin. Ayrica govde cok hafif daha buyuk. Cektikleri fotograf ayni olacak, otomatik odak hizi da ayni. Ele oturmasi onemli, ayrica harici kontroller ve hareketli ekran bazen cok ise yariyor. Eger butcen varsa E-PL3 daha iyi.

        Sil
      2. son bir sorum var samsung nx200 icin ne diyorsunuz???

        Sil
      3. http://shiftdelete.net/samsung-nx200-video-inceleme-35377.html

        Sil
      4. Samsung'un b ualeti iyi de, Samsung yanlis strateji izliyor. Ilk APSC'li aynasizi Sony'den once Samsung cikardi ama Sony NEX serisi su anda cok populer. Samsung'un NEX'e karsi bir ustunlugunu goremiyorum ben. 20MP'nin bir anlami yok.
        Bence sen Olympus'tan sasma.

        Sil
    14. Tesekkür ederim, e-pl3 veya e-pm1 den fiyat olarak makul olanini tercih edecem...size de zahmet verdim, ilginiz ve zaman ayirdiginiz icin tekrar tesekkür ederim...

      YanıtlaSil
    15. 14-42mmlik kit ile e-pm1 aldim insallah birkac güne gelecek..vatana millete hayirli olsun bakalim...

      YanıtlaSil
    16. kaliteli karşılaştırma için teşekkür ediyoruz. Bende 5n sahibiyim.
      5n nin 7d ile felan karşılaştırılması bile ne kadar iyi olduğunu gösteriyor zaten :D

      YanıtlaSil
    17. Ertan bey incelemenizi çok dikkatli bir şekilde okudum. Çok faydalı olmuş. Nex sistemlerinin en büyük dezavantajı alpha gövdelerde titreşim engelleme sisteminin olması nedeniyle alpha bayonetli lenslerde titreşim engelleme özelliğinin olmaması. La-ea2 adaptörü çok faydalı olabilecek bir adaptörken ne yazık ki lenslerin titreşim engelleme özelliği olmadığından gereksiz bir duruma düşüyor. Canon eos-m daha fazla seçenek sunduğu için bu nedenden dolayı nex'in önüne geçecek gibi geliyor. Mümkün olursa canon eos m incelemenizide bekliyoruz. Değerli bilgilerinizi bizimle paylaştığınız ve zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Şimdilik EOS-M almayı düşünmüyorum. 7DMarkII ya da 70D bekliyorum.
        LA-EA2 benim işime uzun süre yaradı. 30mm f2.8 makro ve 85mm f2.8 kullandım. Eski Minolta ya da yeni çok iyi objektifleri kullanabilirsin (135mm f1.8 Zeiss mesela). Uzun süre 16-80mm ya da 24-70mm veya 70-200mm benzeri kaliteli objektifler de yok NEX'te.
        LA-EA2 her kullanıcı için değil anlayacağın üzere :)

        Sil
    18. Bu inceleme ve okuduğum tüm yazılarınız için teşekkürler.

      YanıtlaSil
    19. İnceleme gerçekten çok güzel olmuş.Bide samsung nx1000 ve nx210 modelleri elinize geçerse ve siz incelerseniz modeller hakkında bilgimiz olur.Bu modeller nispeten nex serilerine göre ucuz lensleride ucuz,30 mm lensini çok övüyomuş yabancı siteler. Tabii elinize geçerse. İnceleme için tekrar teşekkürler.

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Samsungları ben de çok merak ediyorum ama sanıyorum almam. Biri bana ödünç verirse neden olmasın tabi :)

        Sil
      2. Tekrar adsız soruyor:)) ya bu samsung nx serileri için 30mm lik sabit lensleri lecia lenslere yakın diye yorumlar okuyorum. Test sonuçlarıda doğruluyor. Üzerinde gelen 20/50 mm lensler 1600 iso ya kadar nexlerden iyi görüntü veriyor diyolar.(ki bu gün ışığında nexlerden iyi anlamında değilmi? sabah güneş doğdu andan batana kadar?) 30 mm lik sabit lensle kıyaslama götürmez bir üstünlük sağlayacaktır diyede ekliyorlar. Akıllı telefon ekranına bağlanarak uzaktan kumanda ihtiyacı bırakmadığı gibi pozlamayıda görmemizi sağlıyor. Ayrıca nexlerden hafifler.(Bi nebze merak uyandırayım, belki fikrin değişir:)) 300/400 dolara amazonda bulmak mümkün.Son olarak benden öncede birisi nx 200 sormuş önermemişin.Bir sebebi varmı? Benim bir arkadaşımda samsung dslr var(modelini bilmiyorum).Türk yıldızlarını çekerken güneşide ekrana almasına rağmen ve zoomlama yapmadan çekmesine rağmen uçaklar acayip netti.Pilotu görücez 1 km yukarıdaki...Benim olympus sp uz800 i resmen eziyor. 1km den uçağı zoomluyorum hızlı çekim modunda yapıştırıyorum ben(ışık yeterli nasılsa). Arkadaş acemi... üzerinde gelen lensle netleme dahi yapmadan çekiyor fotoyu güneşe doğru:)) Sonuç ; Bilgisayara attığımızda koca ekranda bit gibi gözüken uçağa zoom yapıyoruz oda ne benim fotodan net yahu...Demek istediğim samsungun algılayıcısını nx modelinde olmasada gördüm. Acayip iyi yeterli ışıkta. Tamam benim sp 800 ün algılayıcısı bit kadar ama 20-30 kullanmama rağmen benden daha ayrıntı yakalaması ilginç değilmi?Her dslr böyle sonuç yaratırmı? Saygılar. Cevaplar ve incelemeleriniz için çok teşekkürler.

        Sil
      3. Hocam ayıp değil ismini söylemek :)
        Bazı markaların yeni kullanıcıları daha önce düzgün makine+objektif görmedikleri için biraz fazla hızlı yargıda bulunabiliyor. Sanki Samsung 30mm için söylenenler böyle. Evet çok iyi ama "Leica'ya yakın" demek ilginçmiş.
        Samsung makineler ilginç. NEX'ten iyi olduğunu duymadım ama APSC algılayıcılı aynasız modelleri ilk Samsung çıkardı, Sony'ninki sonradan çıktı. Buna rağmen hala fotoğraf satan yerlerde ismini çok göremiyorum. Yaygın olmayınca az satıyor, az satınca popüler olmuyor, popüler olmayınca az satıyor vs..
        Samsung bir ara Pentax ile işbirliği yapıp birkaç DSLR çıkardı. Aynı modeller Pentax'ta da çıktı. Anladığım kadarıyla hiç DSLR kullanmamışsın. SP800 ile karşılaştırmandan onu anlıyorum. SP800'deki algılayıcı bir DSLRdakinin 10'da biri bile değil, isterse üzerinde 100x zoom olsun (öyle denmez ama anlaşılır olsun) gene de DSLR daha fazla detay ve keskinlik verecektir.
        Samsung'a dönersek, aslında o da Sony'nin DSLR'da yaşadığı sorunu yaşıyor: Canikon benzer performans verirken neden Sony seçeyim? NEX çok farklı oldu ve agresif reklam ve fiyatlama sayesinde tuttu. Samsung bu işe ilk girmesine rağmen hala tutmadı ve aklıma ilk gelen soru şu: Benzer işi yapan daha yaygın, daha fazla lens seçeneği olan ve geleceği garanti bir NEX sistemi varken neden Samsung'a bakayım? Samsung'u ayıran şey nedir?

        Sil
    20. Adsız susmak bilmiyor:))Ertan bey, ufak bir kızım var, onun resimlerini çekmek için fotoğraf makinesi bakıyorum.Kullandığım sp 800 le fotoğrafı çekerken gülücüğü yada pozlamayı kaçırıyorum. Bütçem 5n almaya yetmediği için nex 5d satan bir arkadaşa takas önerdim(999 tl istiyor).İyimi ettim kötümü ettim. Bide kullanmadığım solid disk vardı onuda vermeyi önerdim. bu donanıma ben 1100 tl üzeri ödemiştim.şimdi üstüne 600 tl daha ödemeyi önerdim. Kabul eder etmez bilmiyorum ama farzedelimki kabul etti.İstediğim fotoğrafları yakalayabilirmiyim? İncelemeyi okuyunca gene aynı sorunu yaşayacakmışım gibime geliyor. Samsungu sormamın nedeni daha ucuza bulunabilmesi.Bu arada samsungun nx serisi için gerçekten üretilen 30mm lensi mükemmelmiş, Şaka değil. lens incelemesi yapan bir site vardı. Onun test sonuçlarında aynı seri için üretilen 16mm 2,5 yıldız alırken 30mm 4.5 yıldız almıştı(çok keskin fotoğraflar çekiyomuş, ben anlamam ama siz demek istenileni daha iyi değerlendirirsiniz.).Siteyi bulamadım.(5 üzerinden sanırım), muhtemelen leciada 5 alıyodur bu durumda... Dslr kullandım, arkadaşımın samsungunu:))Tabi amatörüm bildiniz ve kazandınız:))

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. 5N'in odaklaması SP800'den hızlıdır ama gene de hız şampiyonu değil. İkinci el 5Nler 1300TL civarı değil miydi? Türkiye piyasasını çok yakından takip etmiyorum en iyisi donanımhaber, sahibinden, alphaturk (Sony olduğu için) gibi sitelerden takip etmek. Ben ilk NEX-5 için 999TL vermezdim. Daha hızlı odaklayan Olympus E-PM1'in sıfırı 800TL'nin altında olması lazım o bahsettiğiniz çekimler için daha uygun. Nikon 1 serisi de olur (v1, j1, j2 vs..). NEXler bu bahsettiğim sistemlere göre ilk odaklamada yavaş kalıyor.
        Samsung 30mm çok iyi evet. Samsung sisteminde odak hızını bilemiyorum, onlar da NEX ayarındadır tahminen. Sadece 30mm için Samsung değer mi diye düşünmek lazım :)
        Siz bence sırasıyla bahsettiğim modellere bakın: Nikon V1, J1, J2, Olympus E-PM1.

        Sil
    21. Adsız selam gönderiyor İzmirden:))Olympus e-epm1 dediğiniz gibi ucuz, uygun gözüküyor ve yapısıda küçük ama video çekimini youtube da gördükten sonra vazgeçtim,.. Nikon V1,J1,J2 in benim makinam ile çok büyük fark yaratmayacağını düşünüyorum, yada olympus epl1 daha iyidir diye düşünüyorum.. aldigin abdest urkuttugun kurbagaya degsin :)) nex 5 ide almazsam sanırım izmir marşı ile yola devam ederim. 5n 2. eli 1250 fakat nex 5d 0 ı 999..(çift lensi var biliyosunuzdur kesin ama hatırlatıyım dedim.)az bi gazla sanırım nex 5 i alıcam.Uygun nex 5n denk gelmiyor yada takasa girmiyorlar.Durum bu..

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Nikon 1 senin makineden bayağı farklı emin ol. Benim bu sitedeki V1 incelemesini okumanı tavsiye ederim.
        NEX-F3 ler de bir ara 1000TL'nin altındaydı onlar da çok iyidir. Onlara da bir bak.

        Sil
      2. gene ben.Adsız olan.Nikon v1 incelemenizi okudum.Tam aradığım makine.Ama içimde şöyle bir şüphe var.Forum sitelerinde.Nikonun yüksek isolarda çamur gibi fotoğraf çektiğini görünce satıp nex 5n alan insanlarda var.Ayrıca bir makinenin tasarımı bukadar kötü olurmu arkadaş.Kutu gibi makine.Media markettede gördüm elime dahi almadım makinayı.Ama sizin incelemenizi önceden görmüş olsam iyi olurmuş.Açar bakardım makinaya.Seçenekler arttı şimdi dahada kötü oldu benim için.Önceden panasonic lumiks 4 vardı.Sattım slr lıke olypuz sp800 aldım.Şimdi onuda elden çıkarıp nikon alırsam bu böyle devam edecek gibi. İyisimi bütçeyi arttırıp nex5n alayım diyorum.Sen ne dersin?Harketli çocukları nex 5 ile çekebilirmiyim(incelemenden sonra şüpheliyim)? Nikon v1 al dersen piyasasını araştırıcam.Dediğim gibi tayvana gidecek arkadaşım var.Oradan alayım ucuz olur belki.Aklımda ki makineler şunlar; nx1000 ve 30 mm lensi sanırım nex 5n fiyatına alabilirim, 5n alırım, nikon v1 alırım aklım diğer makinelerde kalır,olympus epl 1-2-3...Yardımların ilgin alakan ve incelemeler için teşekkür ederim.Kafanı şişirdim:)) Bye

        Sil
    22. ok, nex 5 ten vazgeçtim. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Mayıs ayın bir arkadaşım tayvana gidicek.Tahminim samsungun nx serileri daha ucuz olacaktır orada,yada olympus pen serileri. Samsung yeni nx 300 modelinide çıkarabilir.Bütçem yeterse onlardan alıcam.Tabii nex 5n bütçeme uyarsa onu alıcam.Beklemeye karar verdim.Nex f3 biraz büyük gibi geldi bana onun özellikleri iyi olsada düşünmüyorum.Taşınabilirlikte benim için önemli.

      YanıtlaSil
    23. Nikonu j1 harika:)) biraz inceledim süper.İyiki söylediniz .Onu allıcam.2. eli 500TL Türkçe menü varsa hemen alırım. V1 1500 TL üzeri onu eledim hemen:))

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. 500TL'ye iyiymis. Bence kacirma al.

        Sil
      2. 1000 TL ye nikon v1 13-30 30 110mm siparişi verdim.Elime geçmedi henüz.Flaş ihtiyacım olursa ne yapcaz bakalım.Türkide bulamSahibindende kit halinde satanlara sonruyorum flaşı tek satarmısın diye, umarım pişman olmam.Yardımların için teşekkür ederim.

        Sil
    24. Tekrar teşekkürler...Emeklerinize sağlık...

      YanıtlaSil
    25. okudugum bircok yorumdan sonra karisik kafami daha da karistirdim ,yardim ederseni sevinirim.Kullanimi kolay bir makine istiyorum, aklimda olypus em1, sony nex 3 yada nex5 var ama birde Canon EOS-M isin isine girdi.Canon EOS-M ve sony nex serisinden bir tavsiyeniz olabilirmi?(cahilligime verin bu konularda hic bilgim yok ama net ve güzel anlar biriktirmek istiyorum simdiden tesekkürler)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. NEX-3 ve düz NEX-5'i almanı tavsiye etmem, eğer ikinci el çok ucuza bulmadıysan... NEX serisinde NEX-5N veya NEX-5r şu anda yeni alınabilecek en uygun makineler (fiyat/performans açısından).
        E-PM1 700 TL ya da daha ucuz, eğer bütçen daha yukarısını kaldırmıyorsa çok iyi alettir.
        Bunlar arasında kullanımı en kolay olanı Canon. Menüler basit, dokunmatik ekran çok başarılı, ölçüm sistemi ve otomatik beyaz ayarı içlerinde en dengeli olan makine. Tek derdi şu anda sadece 3 lensi olması. Canon bu sene lens sayısını arttıracakmış. Eğer 18-55mm sana yetecekse (ki çoğu zaman yeterli) EOS-M seni üzmez. Yalnız fiyat konusundan emin değilim. EOS-M Amerika'da 299$'a kadar düştü ki bu fiyata almayanı döverler ama Türkiye'de hala yüksek galiba. Fiyatların bu kadar düşmesi yeni modelin çıkacağına işaret.
        Fiyat düşünmeden almanı önereceğim sıra: NEX-5R, Canon EOS-M, NEX-5N, Olympus E-PM1
        Bütçe derdi varsa: E-PM1, NEX-5N, NEX-5R, EOS-M.
        Bir de ek: Bahsettiğim makinelerin hepsi şaheser yaratabilecek kapasitede, bunu da unutmamak lazım :)

        Sil
    26. Hizli cevabiniz icin tesekkürler, canon eos m´e mecburi bir yakinligim var 450 avro gibi bir fiyatla galiba o olacak, bilgilendirmeniz isime cok yaradi tekrar tesekkürler.

      YanıtlaSil