4 Nis 2012

Dioptri Ayari

TAŞINDIK: http://halkboyleistiyor.com

DSLRlarda ”Dioptri” ayari diye birsey var. Aramizda cok fazla optik uzmani olmadigi icin ilk duydugunuzda ”galiba dokunmamam lazim” diye dusunebilirsiniz. Aslinda surekli oynamak sacma tabi, ama ozellikle DSLRi elinize ilk aldiginizda ilk yapmaniz gerekenlerden biri bu ayar. Ozellikle gozunuz ileri seviyede bozuksa veya gozluk takiyorsaniz.

D700’de bu ayarin yapildigi dugme asagidaki gibi:


Genelde optik bakacin saginda ya da solunda olur. D700’dekini cevirebilmek icin tirnakla dugmeyi kendinize cekiyorsunuz, sizinkinde dogrudan donuyor olabilir.

Hic teknik terimlere girmeden bu ayari nasil yapacaginizi anlatayim:

-          Elinizdeki lensi manuel odaga alin ve optik bakac tamamen bulaniklasacak sekilde odagi bozun (odagi en yakina cekebilirsiniz. Kit lensler icin bu genelde 0.25m civari).
-          Makineyi duz beyaz bir duvara cevirin. Aslinda acik bir duz renk olmasi yeterli. Ben mumkunse acik mavi gokyuzunu kullaniyorum.
-          Odak noktalarina dikkatli bakin. Eger net goruyorsaniz bile dioptri ayar dugmesiyle oynayin ve daha netlesip netlesmedigine bakin (Pentax K-x kullanicilari odak noktalarini goremiyorlardir saniyorum, onlara birsey oneremiyorum. K-x kullanan ya da size o makineyi oneren arkadasa sorun)
-          Odak noktalarini en net gorundugu yerde ayari birakin.
-          Simdi bir noktaya odaklayin ve bakacta goruntunun net olup olmadigina bakin. Bunun icin 1 metre civari bir odak noktasi tercih ediyorum cunku genelde optik bakaclardaki varsayilan dioptri ayarlari 1 metreye gore geliyor (bunu anlatmaya benim, okumaya da sizin omrunuz yetmez) ama siz birkac farkli mesafe deneyin.

Ozellikle gozluk kullanirken bu ayar cok faydali oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder