23 Mar 2013

Sigma 70-200mm f2.8 OS - 29Mart ek

29.03.2013: Yazıya ek yaptım, en aşağıda bulabilirsiniz.


---------------------------------
Kayınço fotoğrafçı. Benim eski 5DMarkII ile güzel gelin-damat fotoğrafları çekiyor. 70-200mm bir objektif almak istiyordu, buralarda daha ucuz olduğu için ve bugün de ayrıca kampanya olduğu için ben aldım Türkiye'ye dönünce teslim edeceğim. Ama o zamana kadar alet bende :)

İki saattir aleti mıncıklıyorum. Ağır objektif taşımayı sevmediğimden 70-200mm f2.8lere çok sıcak bakmıyorum. Tam kare için üretilen telefotolar genelde ağır bu yüzden telefoto ihtiyacını m4/3 ve Nikon 1 ile kapatıyorum. Canon 100-400mm L IS evde yatıyor.

Bu Sigma Canon 100-400 kadar ağır. Boyut olarak daha ele avuca geliyor (Canon biraz kalın) ama kütlesi yaklaşık aynı. 2 saat kullandım, son bir saatinde üçayak üzerine koymak zorunda kaldım çünkü kollar harap oldu. 5DMarkIII + Sigma bildiğin gülle gibi.

İlk izlenimlerim şöyle:

- Eğer 70-200mm f2.8 bir objektif arıyorsanız ve Canikon-Sony pahalı geliyorsa hiç düşünmeden Sigma'yı alın. Hatta hiç düşünmeyin.
- Optiği çok iyi. Zaten iyi bekliyordum daha da iyi çıktı. Sigma 24-70mm f2.8 DG HSM'yi f2.8'de beğenmemiştim, elimdeki Tamron 24-70 çok daha iyi ama bu 70-200 bambaşka. f2.8'de iyi, f'4'te çok iyi, f5.6'da artık sorun yok.
- Odaklama sorunu görmedim. MarkIII ile odaklama hızlı ve sessiz. 150 kare içinde 3 tane bariz odak hatası yapmış ama sonradan farkettim ki tek nokta değil 9 noktalı odak kullanıyorum ve çekerken araya direk girmiş, MarkIII direği odaklamış. Yani 150 karede bariz odak hatası yok denebilir, 5-6 tanesinde hafif kayma var. 200mm'de f2.8'de olur böyle şeyler. Yoldan geçen arabaları takip etmekte hiç zorlanmadı. Yarın fırsat bulursam martıların çok olduğu bir yere gidip daha denemeyi düşünüyorum. Bu arada MarkIII'ün odak sistemini ilk defa bu kadar zorladım ve hayran oldum. Bu da ek not...
- OS sistemi güzel. Tamron 24-70'inki de iyi ama biraz geç devreye giriyor gibi, Sigma 70-200mm biraz daha çabuk devreye giriyor gibi. 200mm'de 1/15'da çekim yapabiliyorum, 1/60 garanti keskin (yani titreme yok).
- Alet ağır. 1.5 kiloya yakın. 1.5 kilo az gelebilir ama sağlam bir gövdeyle bayağı yoruyor. Yapım kalitesi iyi. Sigma ve Tamron pahalı ürünlerinde artık buna dikkat ediyor.
- Üçayak bağlantısı çok sağlam. Nikon'un bazı pahalı objektiflerinde çok dandik oluyor bu parça, Sigma'nınki iyi ve sağlam. Biraz gevşetip döndürebiliyorsunuz.
- 77mm filtre çapı mantıklı.
- Zoom halkası en önde, odaklama halkası hemen onun arkasında. Keşke zoom halkası biraz daha geride olsaymış. Çevirmek kolay, halkalar yumuşak.
- Zoom ve odaklama sırasında objektifin boyu değişmiyor.
-----------------------------------
29-03-2013 ek:
Dün Canon 70-200mm f2.8 IS II deneme fırsatım oldu. Sabahtan Sigma ile biraz martı kovaladım, sonra düğün fotoğrafları çeken bir arkadaşla buluştum. Onun 5DMarkIII'ü ve Canon 70-200mm'sini ben kullandım, Sigma'yı ona verdim. Ders 1: Sonraki seferde objektifleri değiştir ki elinde fotoğraflar olsun!

1 saat sonucunda aşağıdaki izlenimlerim çok değişmedi, ama Canon'dan sonra Sigma'yı daha az seviyorum :)

Önce sabahki martı kovalamaca: Sigma ile birbirini kovalayan (aslında bir tanesi kovalıyor diğeri kaçıyordu) iki martıyı takip ettim. 5DMarkIII orta noktayı seçip çevresindeki 8 noktayı yardımcı olarak aktif hale getirdim (9 noktalı), seri çekimde (saniyede 6 kare) JPEG kullanarak f4'te kuşları takip ettim.

Önce bu hayvanı gördüm:
Hepsi JPEG. Seri çekimde RAW kullanıp SD kartı zorlamak istemedim. Hayvanın ağzındaki şeyi çekerken farketmemiştim. Daha sonra aynı kuşun peşine başka bir kuş takıldı:

Büyük hali için üzerine tıklayın. Kuşlar kare içinde ufak ve kontrast düşük, buna rağmen 100 kare içinde toplam 4 kare odak hatalı çıktı, kalanları sorunsuz. Bu arada dikkat ederseniz düzeltilmemiş JPEGlerde f4'te köşe kararması belli oluyor. Düz duvar ya da gökyüzü çekmiyorsanız bu kadar belli olmuyor.

Büyük hali için üzerine tıklayın. yukarıda odağı kaçmış 3 kareyi görüyorsunuz. Saniyede 3 kare düşünürseniz yarım saniye kaçmış sonra gene yakalamış. Bir tane daha odak hatası olan kare var:

Kuşları ben göremiyorum (mavi yazının önündeler), makinenin görmemesi normal :)

100 çekimde 4 odaksız kare iyi. 5DmarkIII'ün de becerisi var Sigma'nın da. Bundan sonra yola inip geçen arabaları çektim (sadece 70mm'de, yola yakın olduğumdan daha yukarısı çok dar oldu). Dün akşam fotoğraflara baktığımda 50 çekimde 4 odak hatalı fotoğraf gördüm. Yolun tam kenarından çektiğimden arabalar hızlı geçiyordu. 50'de 4 %8 demek. Böyle bir sahne için iyi. Peki fotoğraflar nerede? Dün akşam "artık D800 incelemesi bitti, şu kartları temizlemek lazım" kararından sonra yanlışlıkla hepsi uçmuş :( Hatta kürek yarışı da çekmiştim onlar da gitmiş. Bu sabah aynı karta video çektiğimden fotoları geri getiremedim. Murphy iş başında...

Peki Canon'a göre nasıl?

Herşeyden önce, Canon daha hızlı. Evet, Sigma da yavaş değil ama Canon sürekli odaklamada daha hızlı tepki veriyor (5DMarkII'ye rağmen). Canon'daki IS her zamanki gibi daha iyi, anında devreye giriyor ve daha dengeli. Sigma, Tamron ve hatta Nikon'un sistemleri bu kadar iyi değil (kişisel görüşüm). 

Mekanik olarak da Canon biraz daha iyi gibi geldi. Sigma kesinlikle kötü değil, sadece Canon daha iyi. Fotoğrafları sadece ekrandan kontrol edebildik. Canon'da köşe kararması daha az. f4'te Canon'daki tamamen giderken Sigma'da hala biraz belirgin. Makinelerin LCDlerinde Canon biraz daha keskin gibi geldi.

Arkadaşın görüşü şu: Para varsa kesinlikle Canon, ama Canon'un yaptığının %85'ini Sigma da yapıyor. Kullanımı kolay, malzeme kalitesi ve odaklaması da eski kullandığı Sigmalardan 5 kat daha iyiymiş (en son 24-70mm f2.8 DG kullanmış ki Sigma o dönemden beri kendini çok geliştirdi). Düşük ışıktaki odaklama performansının en önemlisi olduğunu söyledi (kilisede düğün çeken biri için normal bir yorum).

Canon hayranı birinin Sigma için "5 para etmez" yerine "hmm ilginçmiş..." demesi bana yeter :)

HATIRLATMA

Yukarıdakiler kısa süreli kullanıma dayalı hızlıca yazılmış görüşler. Kesinlikle bir inceleme yazısı değil. Arkadaş meclisinde herhangi bir diyalogmuş gibi okuyun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder